Tuesday, November 9

Niciodata nu

Fiecare poveste incepe de undeva. A mea de la un cenaclu literar unde a fost odata, cu mana stanga, desena pe o tabla cu creta un soldat ingenuncheat. Era soldatul lui Nichita. Si mi-l desena mie. Iar eu stateam in prima banca si ma gandeam in timp ce-l priveam ca mana stanga cu care-mi canta la chitara era aceeasi mana cu care facea genunchii soldatului. Dar eram prea tanara sa cunosc ruga si sa inteleg de ce imi aducea in pauze biletele cu poezii sau impartea cu mine portocalele. Si era prea multa pace sa cunosc atunci dorul. Doar el, cu mana stanga ma iubea si ma dorea inainte sa stie ce e dorinta. Ca intr-un joc de-a v-ati ascunselea in care ma cauta prin sine insusi sa ma plimbe prin paduri "ce-ar putea sa fie".  N-au fost atunci pentru ca rostise deja  "ce niciodata nu vor fi".  N-au fost pentru ca n-am stiut eu ca ar putea sa fie, ca-s sigura ca Blaga l-ar fi scos pe niciodata de-acolo si din dictionar. Imi spunea in seri pline de zapada in care ma tragea pe sanie ca tata, seri argintii cu Luna minunata, ca ar vrea sa traiasca asa...ca in Scoala curajului si ma plimbe prin visele lui. Departe. 

4 comments:

anca d. said...

Cu mana stanga ti-am intors spre mine chipul,
sub cortul adormitilor gutui
si de-as putea sa-mi rup din ochii tai privirea,
vazduhul serii mi-ar parea caprui.

Mi s-ar parea ca deslusesc, prin crenge,
zvelti vanatori, in arcuitii lei
din goana calului, cum isi subtie arcul.
0, tinde-ti mana stanga catre ei

si stinge tu conturul lor de lemn subtire
pe care ramurile i-au aprins,
suind sub luna-n seve caii repezi
ce-au ratacit cu timpul, pe intins.

Eu te privesc in ochi si-n jur sa sterg copacii
In ochii tai cu luna ma rasfrang
... si ai putea, uitand, sa ne strivesti în gene
dar chipul ti-l intorc, pe bratul stang.

Anonymous said...

Ţărmul s-a rupt de mare şi te-a urmat
ca o umbră, ca un şarpe dezarmat.

Trec fantome-ale verii în declin,
corabiile sufletului meu marin.

Şi viaţa mea se iluminează,
sub ochiul tău verde la amiază,
cenuşiu ca pământul la amurg.
Oho, alerg şi salt şi curg.

Mai lasă-mă un minut.
Mai lasă-mă o secundă.
Mai lasă-mă o frunză, un fir de nisip.
Mai lasă-mă o briză, o undă.

Mai lasă-mă un anotimp, un an, un timp.

Anonymous said...

a mea incepe cu tine.

Anna said...

"cu luna ma rasfrang"...
Coplesitor, in toata tacerea asta a mea ce ma curpinde tot mai mult de nu mai stiu nimic din ce-am stiut.
Multumesc Anca.