Saturday, October 30

Cearceafuri albe

Mi-e dor de camera unde stateau papiotele colorate pe cuie oblice in peretele de lemn din stejar lustruit, asezate de mainile ei dragi cu migala timpului care-mi tese in soapta sufletul. Cand le-am zarit prima oara, am alergat in curte unde se juca Bebe si i-am spus dintr-o data : "SastiicaSofiaareuncurcubeuincasa." Ea, diafana ca o floare de maces, m-a privit lung. Curcubeul e aici, mi-a raspuns si mi-a atins cu aratatorul inima. Multa vreme dupa aceea mi-am atins inima de multe ori cu mana dreapta sa nu uit povestea curcubeului. Florile de maces - care decorau cheie de bolta luminate de ferestre rotunde cu vitralii ale abatiei- , eu credeam ca infloresc din inima ei, asa urcai cu strabunica mea. Ca intr-o clopotnita a firii.  Mi-e dor. De cum miroseau asternuturile Sofiei dimineata cand imi aluneca pe scaunul mosului de la 1800 camasa de noapte si ma  aruncam iar in pat dupa ce deschideam fereastra. Mi-e dor de cerul de vara care intra in dormitor cu tot cu Soare si-mi topea noaptea din mobilier din cearceaful cu broderii. Si din tremur. Fia, te rog nu intra ca-s goala. Nu intru, ti-am adus lapte si gem de macese. Si eu zambeam pentru ca nu i-am spus niciodata ca pentru mine gustul gemului acela era gustul ei.  Vara trecuta fiul meu a venit acasa trist din cauza unui baietel. Tu stii unde sunt cele mai mari comori, l-am intrebat cu lacrimi de fericire in ochi. Apoi mi-am lipit podul palmei de inima lui. Am simtit atunci ca moartea nu exista si ca toata persecutia la care a fost supusa mamuta mea ani in sir, dupa disparitia lui mosu', nu i-a luat niciodata curcubeul.  Si nici mie nu mi-a luat timpul pacea care ma rasfata intotdeauna cand dorm in asternuturi albe ca zapada.

6 comments:

martienn said...

nice blog ; )
i like it ; ]

follow me if you want ; D ;**

Anonymous said...

"curcubeul este aici"-frumos pasaj..bv

Anna said...

Multumesc.

Iuliana said...

Mi-ai creat niste imagini vizuale extraordinare! Ce amintiri frumoase ai!

H e r a. said...

esti un om minunat,
un om frumos.
iar baietelul tau e atat de norocos ca te are mamica,
azi am avut mai multe intamplari neplacute,si ma gandeam cat de falsi si parsivi sunt unii oamenii,si eram tare dezamagita..
dar am avut norocul sa ma gandesc sa intru pe blog si sa te citesc.
iar cum se intampla de fiecare data reusesti sa ma incanti.
daca ar fi ca tine macar 5% din oamenii pe care ii cunosc...oh,

Iti multumesc Ana!

Anna said...

Hera, ce-mi spui imi umple sufletul cu fluturi. Si eu am avut o zi tare grea ieri. La noi intai noiembrie ne gaseste pe bancile din cimitir. Si e atata lumina dupa apus pe dealul cimitirului... Ca nu mai stiu daca lumina miilor de candele straluceste in noapte sau lacrimile mele.

Apoi, noaptea m-a lovit cu insomnia peste prea multe si dureroase cuvinte.

Eu iti multumesc. M-ai facut sa deschid fereastra si sa-ti zambesc oriunde ai fi.