Tuesday, December 15

Dor de parinti



Asculta mai multe audio Muzica

Intra tata in casa cu bradul. Urca asa...cate trei trepte odata ca un copil si incet il lasa pe parchet. Mama se aseza langa el in genunchi si-l cuprindea cu bratele, se lipea de el ca si cum bradul ii spunea mereu ceva numai ei...si mirosindu-l, parca respira din el nemarginirea. Brad drag, bine ai venit la noi acasa! Tata zambea intotdeauna cand mama spunea asta bradului. Ii priveam cum il dezlegau, mi se parea un moment atat de important, nu reuseam niciodata sa ma misc, emotia ma paraliza. Tata deschidea cutiile, fiecare din noi avea podoabele lui, ca in viata. Bebe punea cu tata serpii luminosi de stele si de casute. Tot ce era argintiu, era a lui. Eu aveam omul de zapada, saniuta din margele, clopotelul din portelan al bunicii, un Mos Craciun si cateva globuri pictate de Liti.Preferatul meu era un glob cu cai. Mama avea ingerasii si globurile rosii. Prindeam toti iarna cu cercei din hartie colorata. O taina binecuvantata cuprindea casa odata cu lasarea noptii, sufletele noastre poposeau pe jos in jurul bradului si incepeam sa cantam. Din bucatarie, Pica - plutirea ei mai curand - , venea si ea. "Ma mangai si ma faci duios/E ger cumplit , e drumul greu, dar 'i-obicei strabun/Si-atunci Sfanta Fecioara, din oras iesea/Noi il laudam si ne inchinam, cu credinta mare/Te uita zapada-i cat gardul." Abia imi amintesc pinguinul de plastic cu baterii care avea lumini in ochi si isi misca aripile. Papusile blonde, prima mea casuta din lemn, sau geamantanele de dulciuri pe care ni le aseza acolo Pisto. Nu mai stiu nici cate jocuri, masini, rachete cu baterii avea fratele meu in ziua de Craciun. Insa in fiecare iarna aud sub brad cum ii canta tatal meu...mamei mele. " Spre geamuri, iubito, priveste "

2 comments:

day-dreamer said...

Cât dor de ei. Cât dor pe care poate nici nu l-au ştiut vreodat.

David said...

foarte impresionant...imi place cum ai susprins acele gesturi in aparenta "banale". Parca am vizualizat tot.