Tuesday, February 2

" Ed il mio bacio sciogliera il silenzio ..."

Bunica mea avea, langa ferestrele ce aminteau de renasterea tarzie a barocului, un lamai. Lamaile lui insa, ca-n povestea cu merele de aur, ramaneau intotdeauna fara coaja. Frunze de menta si multe felii subtiri, transparente, de lamaie decojita intr-un pahar cu apa mi-au asteptat mie vara setea de tonalitate, de armonie, de modulatie. Cand ma apropiam de ferestrele ei iarna, mirosea mereu a bucati mari de lamaie taiata in cana si a miere. Inca un anotimp cu coji de lamai disparute. Bunica mea avea comori, era cea mai bogata bunica de pe strada, Erika, Olga, Irma si alte bunici veneau mereu de Craciun sa le dea bunica mea pentru cozonaci coji din lamaiul de la fereastra. Coji din lamaile pe care le mancam eu.
- N-ai cum, dragostea mea, sa imparti o lamaie tuturor copiilor, lamaile sunt ca si comorile, nu le gasesti oricand. Se culeg in noi pe rand...atunci cand le e implinit.
- Pot invata sa le dau pe rand.
Pastram si in dulapul meu de fecioara comorile bunicii mele. Sapunuri verzi cu dungi fine, Fa, de lamaie, busuioc cusut in broderii facute de ea si lavanda prinsa in panza alba ca zapada. Astazi am O de Lancome in parul meu, lanuri de grau si visele mele. Ti le dau pe rand, Doamne, cu fiecare inviere.

N-am raspunsuri. N-am nici vin. Si nu ma uit la televizor.

4 comments:

Administrator said...

Te-ai gandit vreodata sa scrii o carte ?
Cum sa-ti spun ? Ana ? Isabelle ?

Anna said...

Am scris putin. Altfel nu aveam cum sa incep un proiect. Daca te referi la un roman, am o carte, e in sertarul lui Baby si e albastra. Mai am o carte, o parte tot o scriu, alta e in masarda sufletului. Urc eu acolo sa-i mai duc masinii de scris litere. Pe un scaun sta fiul meu si le numara. Am si o carte despre copaci rosii, versuri. In camera unde e cartea rosie, nu esti primit decat descult...n-am mai trait cuvinte mai frumoase ca tacerea de la un timp. Sper si ma rog sa nu ma intorc la ea anul acesta.

Maria, spune-mi suflet. In ce limba vrei.

Cas said...

suflet de lancome :)

Anna said...

Iti multumesc mult Cas.