Wednesday, June 8

Cuvantul insusi

Intotdeauna de ziua mea ploua si asta e un semn ca am inca nevoie de mama. Dar nu sunt in stare sa recunosc. Sunt Phoenix, ma mistuie numai focul din mana tatalui meu, sa ma mai nasc o data. Pe mine ma renaste Soarele, eu sunt o pasare maiastra ce-l duc pe tata acasa, invelit in smirna pana la templul Soarelui in povestile lui Herodot. De asta ma mai trezesc uneori in somn strigandu-l.
Ora cinci. Si-n dimineata asta atat de frumoasa incercam sa prind cu gleznele mele fragile ritmul ploii.  Pe aleile din fata hotelului Invalides, ude si pline de flori de tei, mi-am amintit de o noapte de iunie in care numaram picaturile de ploaie ce-mi pareau perle ascunse in Luceafarul de Dimineata. Si tu-mi citeai Bernard Werber.  Ploua de ieri si mirosul teilor te innebuneste. In fata geamurilor mele, doua fereastre luminate. Mai lucreaza cineva in noaptea asta si ma intreb sprijinindu-mi barbia, in care noapte mi-am intors orologiile si m-am mutat in Africa. De cativa ani la Paris exista un loc in care ma intorc mereu si ma pierd ca-ntr-o magie. Amestec de arta si religie. Un muzeu al primelor arte. Ziduri de piele, mister si scoarta de copac. Anul acesta am avut sansa sa vad arta dogona la Branly si am fost cu siguranta pe cea mai stralucitoare stea de pe cer, pe Sirius. Opt petale se deschid ca o  roata celtica care se invarte pe cer. Bratele lui Vishnu si simbolismul lor.  Beatitudinea unei alte lumi, transfigurata, ca o Inviere vesnica. 

23 comments:

Anonymous said...

Te imbratisez calduros. E asa frumos la tine in suflet...

Anonymous said...

Copleșitor de frumoase cuvinte.

Anna, stelele-duble
niciodată
nu mor.
Sunt legate, una de cealaltă, prin veșnicie.

La mulți ani, și ploaia să nu însemne, nicicând, lacrimă, ci sărut.

Seară magică,

aleaN

Anna said...

Pluralul meu..
si eu
si eu.

Iti multumesc.

alina said...

Esti prea mult pentru mine....
La multi ani ! N-am stiut cand este ziua ta, dar eram sigura ca in aceasta zodie.
Multumesc. Mereu. Pentru ca ma lasi sa traiesc langa tine.

Anna said...

Alina, iti multumesc pentru cuvintele tale atat de calde. In fiecare dimineata cand ma trezesc ma uit la cer si-i multumesc ca undeva...existi si tu. As vrea sa faci si tu asta. Sa ne uitam impreuna, in fiecare dimineata, la cer.

adriana said...

La multi ani, draga Anna! Sa iti daruiasca mereu Bunul Dumnezeu cele mai de pret daruri: "dragostea, bucuria, pacea, îndelunga-răbdare, bunătatea, facerea de bine, credinţa, blândeţea, înfrânarea, curăţia"

Cum ar fi ca într-o dimineaţă, chiar de ziua ta, în faţă ferestrei să găseşti un cireş cu rădăcinile înfipte adânc în cer, dincolo de soare, întinzându-şi crăcile ca nişte braţe darnice pline de frunze verzi şi roade roşii, bine coapte, din care gustând pe rând, să simţi cu linişte şi bucurie în suflet că te umpli de iubire, să simţi că vei avea toată viaţa îndelungă-răbdare să nu laşi cireşul să se usuce, să îi vezi pe toţi cei din jurul tău că sunt buni încât să îţi doreşti să faci doar bine iar credinţa să îţi fie într-atât de mare încât singura dorinţă să ramană doar înfrânarea spre curăţia sufletului?!

Nu am talent la desen; ti-as fi desenat ciresul acesta inspirat din Epistole.

Anonymous said...

nu trebuia sa fii deja aici ?

vert said...

Trebuie că-ţi plac figurile poligonale,alea cu segmente reci,de iarnă.

Anna said...

trebuia

maine, dar aduc si ploaia.

Anna said...

Trebuie,
da.
Triangulatia lor mai curand.

vert said...
This comment has been removed by a blog administrator.
vert said...
This comment has been removed by a blog administrator.
vert said...
This comment has been removed by a blog administrator.
vert said...
This comment has been removed by a blog administrator.
vert said...
This comment has been removed by a blog administrator.
vert said...
This comment has been removed by a blog administrator.
vert said...
This comment has been removed by a blog administrator.
vert said...
This comment has been removed by a blog administrator.
salmi said...

La multi ani! Din suflet. Cu miros de tei si cirese la urechi. :)

PS. Ploaia e buna, ne reinvie...

Iuliana said...

La multi ani! (Scuze pentru intarziere!) Sa iti pastrezi mereu acest suflet minunat!

Pupici!

alina said...

Buna dimineata!
Mi-ar placea sa crezi ca asta fac. De mult...
Doar ce privisem intr-acolo, si ca sa intelegi de ce m-au podidit iar lacrimile, contempland la minunatia inalturilor, ma gandeam ca te invitasem intr-o livada sa stam culcate printre pomi in liniste, sa nu vorbim si sa urmarim norii albi, pufosi, linistitori, acolo unde cred eu ca plutesc fiinte dragi din viata noastra.
Si?! Asta am citit aici.
Asta se intampla. Iti multumesc ca m-ai invitat sa fac ceea ce faceam deja.
Nu este nimic intamplator.
Ma gasesti acolo. In fiecare zi.In fiecare dimineata. De cum ma trezesc, asta fac prima data. Pe tine, te poti regasi adanc in inima mea clipa de clipa.
Traiesc prin tine, prin ceea ce lasi aici pentru noi, momente pe care n-am indraznit nici macar sa le visez.
Iar si iar, merci !...

anca d. said...

opt. tu stii ce-i optul? :) infinitul in picioare. ascunde-te in El mereu! :) fata cu parul de nuca a fost impletita la inceputul ei intr-un astfel de infinit. e prima ei zi mereu. :)

iti multumim ca nu ne uiti. pasari se fac gindurile nostre si zboara spre tine cu speranta prinsa-n cioc. :)

luminoasa sa-ti fie viata si plina de saruturi! asa sa te intimpine mereu fiindca, da, ploaia sarut este. caci noi fluturam steaguri curcubeiatice de bucurie ca te-am gasit! :) Psalmul 20.

Tudor Enea said...

Cand nu am inspiratie si in mine e un gol profund, vin la tine. te citesc si recitesc ore in sir uneori si simt cuvantul tau rascolindu-mi inima. Iti multumesc. La multi ani!