Monday, April 11

Inger

E Soare. Stau pe o banca si citesc o carte care m-a lasat fara respiratie.
In jur primavara ma face sa simt Invierea. Bate vantul in Serban Voda si 
miroase a ciresi infloriti. Esti aici primavara si ma alini cu atata iubire...
Dacă tu ai dispărea
Într-o noapte oarecare
Dulcea mea, amara mea
As pleca nebun pe mare.
Cu un sac întreg de lut
Şi-o spinare de nuiele
Să te fac de la-nceput
Cu puterea mîinii mele.
Lucru lung şi monoton
Să te înviez, femeie,
Eu, bolnav Hyperion
Hai şi umblă, Galatee !
Dacă tu ai dispărea 
Fi-ţi-ar moartea numai viaţă
Dulcea mea, amara mea
Aş pleca în ţări de gheaţă.
Să te fac din ţurţuri reci
Să te-mbrac în promoroacă
Şi apoi să poţi să pleci 

Orişiunde o să-ţi placă…
De-ai cădea într-adevăr 
În momentul marii frangeri
Aş veni la tine-n cer
Să te recompun din îngeri.
Şi pe urmă aş pleca
Umilit şi iluzoriu
Unde este casa mea
O mansardă-n purgatoriu.
Dacă tu ai dispărea
Şi din rasu-mi şi din plansu-mi
Te-aş găsi în sinea mea
Te-aş zidi din mine însumi 
( Adrian Paunescu - 1982

17 comments:

ALINA said...

Frumos.
Dureros de frumos.
Doar inima stie de ce, si la cine.

Anna said...

Da, unele inimi bat la fel pe pamant. Si unele suflete le putem auzi chiar dincolo de moarte.

ALINA said...

Fiind in Bucuresti sambata si duminica, a fost atat de frumos afara...doar pentru ca tu erai in dulcea primavara cu miros de pomi infloriti. Mi-ar fi placut sa te intalnesc intamplator...

Julieta said...

minunata poezie!

Anonymous said...

Bună seara Ana,

Gânduri frumoase,
de la o inimă și
o prietenă,
frumoase,
pentru
o inimă
și o prietenă,
frumoase,
ce ne-a mângâiat
sufletele cu
cuvintele
sale.


aleaN

Anna said...

Iti multumesc aleaN.

Anna said...

Alina,
:)

Anonymous said...

La mine ploua zi si noapte. Au inflorit si cativa copcei (ii numeri pe degete) dar sunt asa tristi si goi... Si cerul meu e mai mereu posomorat. Totul e anesteziat. Soarele tau imi mai da putina caldura cat sa nu uit ca mai simt, ca sunt. Iti multumesc.

Florea Mihai Ionut said...

oof oof offf:) cata contopire in poezia asta:) din ingeri, din mine insumi....:) ce cute.

asta citesti tu primavara pe o banca:D ft bine!

Anna said...

:)) Nu, asta o stiu pe de rost. Am avut timp din '82 s-o invat.

Pe banca citeam o carte tiparita in memoria Danei. Dana Tudorache. Aventura condeiului.

Anonymous said...

... îl ascult pe Joshua Bell la vioară cântând "Cantabile", de Paganini
... și am vrut să-ți scriu, să-ți urez La Mulți Ani, de Florii, chiar dacă nu este ziua ta, sau poate că este, nu știu, dar chiar dacă nu, sunt Floriile..., este iar primăvară, iar florile sunt Regine...

O dimineață frumoasă, Ana

... aleaN

ALINA said...

Te rog ! Vino ! Plang muscatele-n fereastra dupa tine...

Nimeni... said...

Aventura condeiului a prins aripi. E bine.

Tudor Enea said...

Sărbători cu bine alături de cei dragi! Speranţă şi voie bună! Paşte fericit!

Anonymous said...

Anna,
spune-mi te rog, cum as putea face rost de cartea Danei.

ganduri bune,
Corina

Anna said...

Corina, eu am primit cartea. A fost un dar. Nu eram acasa si-atunci a fost mai greu, dar... a ajuns . As putea sa intreb daca...te rog lasa-mi un mail.

Madalina said...

Un moment de poezie